Jeu de boules

Oôs Boule-tje

Op 28 december 2004 is de jeu de boules club Oôs Boule-tje met een aantal mensen opgericht, de club kwam onder de paraplu van de Sport vereniging Zuidermeer te vallen .

In maart van 2005 is er in samenwerking en met hulp van de toenmalige gemeente Wester Koggenland het terrein uitgezet op het sportcomplex van de Zuidermeer voor de jeu de boules banen. Deze zijn met de leden zelf aangelegd. Het zijn twee speelbanen geworden van elk 10 bij 13 meter zodat er met 8 teams gelijk gespeeld kan worden.

Op dit moment hebben we +/- 18  leden bij de club,  wilt u eens meespelen u bent van harte welkom.

We spelen in de zomermaanden op de donderdag avond vanaf 19.00 uur en het hele jaar door op de zondagmiddag vanaf 14.00 uur.

In de Herfst, Winter, en het Voorjaar, spelen we als het weer het toelaat op de  zaterdagmiddag 14.00 uur.

Het lidmaatschap van de club bedraagt op dit moment € 25. per jaar.

Begin 2020 is er een bestuur opgericht.

Mocht u interesse hebben en of nog meer informatie willen over deze sport, dan kunt u contact opnemen met een van de bestuursleden.

Voorzitter:                 Sjaak Spil                           06 28893526
Penningmeester:     Wim Smit                            06 12938551