Historie SV Zuidermeer

• Op 25 augustus 1957 krijgt Zuidermeer een koninklijke goedkeuring om RK.VV Zuidermeer op te richten. De oprichting vindt plaats in het café van de familie Koenis. RK.VV Zuidermeer is van dan een feit.
  • In 1959 wordt het speelveld uitgebreid met een trainingsveld en een eigen kleedkamer bestaande uit een houten keet.
  • In 1961 gaat het houten gebouw in vlammen op en moet er een nieuw onderkomen worden gemaakt.
  • Begin jaren zeventig krijgt de club krijgt nieuwe kleedkamers en het trainingsveld wordt voorzien van licht.
  • In 1982 viert de voetbalvereniging haar 25-jarig bestaan en een zeskamp wordt georganiseerd.
  • In 1992 krijgt de voetbalvereniging nieuwe accommodatie, een prachtig trainingsveld inclusief verlichting, een buiten accommodatie voor de handbal en een houten kantine.
  • In 1998/1999 wordt officieel de Sportvereniging Zuidermeer opgericht.
  • Eind 2000 mag de sportvereniging, na lang overleg met de gemeente, een prachtig nieuw sportcomplex in gebruik nemen samen met de handbal en de jeugdvereniging “De Rebellen”. Op de oude locatie en trainingsveld zijn woningen gebouwd.
  • Voor meer informatie gebruik de link Reünie