S.V.  Zuidermeer

Eerste wedstrijd van ons jeugdteam

Zaterdag 6 oktober 2018 wordt niet alleen herinnerd als een warme herfstdag vroeg in oktober, maar natuurlijk ook aan de eerste oefenwedstrijd van ons aankomend jeugdteam.

Toen de meiden de kleedkamer verlieten zagen we alleen maar blije gezichten. Wat keken ze er naar uit om hun eerste handbalwedstrijd te spelen. Ze liepen trots naar het handbalveld in de Zuidermeerse tenues. Op het veld aangekomen vertelde de scheidsrechter aan de meiden van Spartanen en Zuidermeer wat de bedoeling was. De wedstrijd duurde twee keer een kwartier met een rust van vijf minuten. Hierna begroeten de teams elkaar door in een kringetje te staan en de yell op te zeggen. Na een groot applaus voor beide teams floot de scheidsrechter voor het startsignaal. Het was voor de meiden van Zuidermeer nog wel een beetje wennen. Wat moet ik nou precies doen in het veld. Dan ben je aan het aanvallen en probeer je de bal naar voren te krijgen, maar wordt ineens de bal afgepakt en moet je zo snel mogelijk terug om te verdedigen. Dit werd allemaal beschouwd door trotse ouders, opa’s en oma’s, tantes en ooms, trainers en bestuursleden. De meiden waren zo aan het genieten in het veld, dat er zelfs af en toe een dansje werd gedaan. Ook werd er hard gejuicht als de bal werd tegen gehouden door de Zuidermeerse keeper en als er werd gescoord door de meiden. Na de wedstrijd mochten de meiden nog één voor één een shout-out doen. Eén voor één liepen ze vanaf de middenlijn tippend naar de cirkel om een doelpunt te proberen te maken.

%d bloggers liken dit: